פעולות

סכנות בהיסח הדעת בנהיגה ברכב

הסכנות בהיסח דעת בזמן נהיגה

הסכנות בהיסח דעת בזמן נהיגה - תוכן
 
אחת הסכנות הגדולות ביותר בזמן הנהיגה הן הסחות הדעת הרבות, ובעיקר ההתעסקות עם הטלפון הסלולרי. כאשר הנהג מחזיק את הטלפון הסלולרי ושולח הודעות טקסט או גולש באינטרנט בטלפון החכם, חלה ירידה חדה בתפקודי הנהיגה, העלולה לגרום לתאונות, פציעות ואף למוות.


היסח דעת - מהו?

היסח הדעת בזמן נהיגה הוא מצב שבו תשומת לב הנהג מוסטת, מרצונו או שלא מרצונו, ממשימת הנהיגה למחשבה, לחפץ, לפעילות, לאירוע או לאדם אחר וגורמת לו שלא לזהות בזמן אמת מידע חיוני הנדרש לשליטה ברכב.
 

סוגים של היסח דעת

  • היסח דעת ויזואלי - הורדת העיניים מהכביש
  • היסח דעת שמיעתי- פגיעה ביכולת הריכוז וההקשבה עקב רעשים חיצוניים.
  • היסח דעת פיזי - הורדת הידיים מההגה.
  • היסח דעת קוגניטיבי - הפניית תשומת הלב מהכביש


    יד אוחזת בהגה עם כוס שתיה וסופגניה

הסכנות שקשורות להיסח הדעת בזמן נהיגה

  • קריאה וכתיבת SMS  במהלך נהיגה מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי 23.
  • לנסות להגיע לעצמים לא קבועים ברכב במהלך נהיגה מגדיל את הסיכון לתאונת דרכיםפי 9.
  • חיוג בטלפון הסלולארי ללא דיבורית מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי 3.
  • בלמעלה ממחצית מתאונות הדרכים הייתה הסחת דעת סלולרית ברגעים שקדמו לתאונה

אז מה עושים?

  • מניחים את הטלפון הנייד במקום שאינו נגיש
  • מתקינים אפליקציות המאפשרות "מצב נהיגה" בטלפון
  • מקפידים לבצע פעולות קריאת מיילים, מענה להודעות וכו' לפני תחילת הנסיעה
  • מתכננים את מסלול הנסיעה מראש
  • בנסיעות עם הילדים מקפידים להכין להם "תעסוקה" לדרך
 
איילון בשיתוף עמותת "אור ירוק" לטובת קידום המודעות לנהיגה זהירה
התוכן באדיבות עמותת "אור ירוק"

 

הרשמה לניוזלטר
רוצים לקבל עדכונים ומאמרים למייל?

לקבלת הצעה לביטוח רכב

שדות חובה מסומנים ב -
לקבלת הצעה לביטוח רכב
שם מלא
תעודת זהות
דואר אלקטרוני
קידומת
מספר נייד
איך תרצה שנחזור אליך?
מהות פניה
לידיעתך, לטובת מענה מקצועי, פנייתך תועבר לאחד מסוכני הביטוח המקצועיים מטעמנו.
 

מוקד תביעות רכב

דואר אלקטרוני: tviot_rechev@ayalon-ins.co.il
בירורי תביעות לצד ג: tviotg@ayalon-ins.co.il
טלפון: 6679* | 072-2228678
ימים ושעות פעילות: א-ה מ-8:00 עד- 16:00 | ימי ו וערבי חג מ-8:00 עד 13:00
מענה לתביעות לצדי ג: א,ב,ד,ה בין השעות: 10:00-16:00 l ביום ג בין השעות: 08:00-12:00
 

מוקד שירותי גרירה וחילוץ

דואר אלקטרוני: grira@ayalon-ins.co.il
טלפון: 6677* | 072-2228677
פקס: 03-7569560
ימים ושעות פעילות: המוקד פעיל 24/7