לנצל את הזמן עם המשפחה

טיפים לניצול מיטבי של הזמן עם המשפחה בזמן הקורונה

הקורונה הביאה למצב בו הילדים נשארים בבית לתקופה לא ידועה, ולפחות הורה אחד נשאר בבית יחד איתם. אז מה אפשר לעשות כדי להפוך את הזמן הזה לחיובי ומועיל גם לך וגם לילדך?

בשורות הבאות אתה לא תקבל את הטיפים הרגילים של "שחק עם הילדים במשחקי קופסא ובפלסטלינה". מה שתקבל זה טיפים שיעזרו לך להכין את הילדים ואת עצמך לתקופת השהות המשותפת בבית, טיפים כיצד לשמור על מסגרת משפחתית בריאה ומתפקדת, טיפים שיעזרו לך להימנע ממאבקי כוחות מיותרים עם הילדים, והכי חשוב - טיפים שיעזרו לך להעצים את הילד ולתת לו תחושה שהוא חיוני, נחוץ וחשוב בתא המשפחתי בתקופה כל כך אינטנסיבית.


  • שיתוף הילדים והנגשת הסיטואציה בהתאם לגילם
    ילדים מסתגלים להכל, הם יודעים לבנות לעצמם עולמות דמיוניים פנטסטיים ולמצוא את מגרש המשחקים הפנימי שלהם, לא משנה כמה המציאות סביבם משתנה. אבל הילדים הם גם יצורים חברתיים שבונים את מערכת האמון שלהם עם העולם, מהרגע בו נולדים, על בסיס הרגלים ושגרה.

    גם אם אתה חושב שהילד שלך קטן מכדי להבין את המשמעות של השינויים שעומדים לפניו, אל תנסה להגן עליו מפני העובדות. פעוטות שרגילים להישאר בכל יום בגן, בזמן שאמא ואבא הולכים לעבודה, יבינו שמשהו השתנה כשהם ימצאו את עצמם עם ההורים האהובים שלהם יום אחרי יום בבית.

    הכנה לקראת המצב הזה חשובה לביטחון של הילדים. זה לא אומר שצריך לתאר לילד בן 3 את מחלת הקורונה לפרטי פרטים, אבל אפשר ואפילו רצוי להסביר לילד איך המציאות תראה בזמן הקרוב, לעודד אותו ולהבטיח לו לעבור את זה ביחד.

  • תכנון סדר יום והימנעות ממאבקי כוחות מיותרים
    בנייה של שגרת היום היא אולי המרכיב החשוב ביותר בתקופת שהות ממושכת בבית, גם לילדים וגם להורים. זה ממש לא אומר שאתה צריך להפוך למורה במשרה מלאה בזמן השהות בבית, אבל חשוב להבדיל בין שהות בבית בימי חול לבין סופי שבוע וחופשות.

    את סדר היום אפשר למלא בפעילות, ביצירה, במשחק משותף, בלמידה, בקריאה, בבישול, בביצוע מטלות בבית וכן - גם בצפייה בטלוויזיה מדי פעם. מה שחשוב יותר מהפעולות עצמן, זה מציאת נקודת איזון בין הילד להורה.

    נסה למצוא פעילויות שאתה אוהב לעשות עם הילדים, ונסה למצוא את החיבור שלך לפעילויות חדשות איתם. בסופו של דבר, מצב הרוח של ההורה משפיע באופן ישיר על מצב רוחו של הילד. ההורים הם הדבר היקר ביותר לילד, ואין אנשים אחרים איתם הוא מעדיף להעביר את היום (גם אם הוא מראה את ההיפך הגמור).

    בכל הנוגע לארגון סדר יום, שיתוף הילדים והנגשת המצב החדש הוא משמעותי ליצירת סדר יום מועיל. ילד שיודע פחות או יותר איך היום שלו עומד להיראות, יכול אולי להתמרד ולדרוש לצפות בטלוויזיה כל היום (לא למנוע - למנן), אבל כל עוד עומדים מולו הורים בטוחים בעצמם שלא מתרגשים מהמרד ורואים בו שלב טבעי, הילד בסופו של דבר יזנח את המאבק ויסתגל למצב הנתון.

  • שיתוף הילדים בביצוע מטלות הבית וסידורים אחרים
    תקופת השהות המשותפת בבית יכולה להיות מלמדת, מחברת ואפילו מועילה - לא רק לילדים. שיתוף הילדים במטלות הבית לא רק עוזר להורים, הוא גם מעצים את הילדים ונותן להם תחושת חשיבות והערכה עצמית.

    הדרך לעשות זאת היא על ידי עידוד הילדים, בקשת עזרה באופן כללי ולא פניה לילד ספציפי ועידוד לאחר ביצוע הפעולה (איזה כיף שעוזרים לאבא לסדר את הצעצועים במקום). בדרך הזו הילד שעזר מרגיש מועצם, הילד שלא רצה לעזור לא מרגיש שמעריכים אותו פחות - ובסופו של דבר הוא ירצה להוכיח את עצמו ולעזור גם כן (אם לא בפעם הבאה אז בפעם שאחריה).

    ילדים אמנם עושים את הדברים לאט יותר, אבל התחושה שהם מקבלים כשהם רואים את האור בעיניים של ההורה שלהם כשהם עשו משהו בשבילו, היא אחד הדברים המרגשים ביותר שהורה לילדים קטנים יכול לחוות.

    היעזר בילדים שלך בסידור ומיון ניירת, ארגון ערימת חשבונות, סידור פוליסות ביטוחי הרכב, ביטוחי הבריאות וביטוחי הדירה בקלסר ייעודי, וארגונים מסמכים נוספים אליהם לא הספקת להגיע בזמן שגרה. זה אולי לא נשמע לך כמו פעולה מרתקת, אבל הקרבה של הילד אליך ותחושת ההערכה שהוא יקבל ממך, זה בעצם כל מה שהוא צריך - כל השאר זה בונוס.

  • שני "כן" על כל "לא"
    הנטייה הראשונה של הורים רבים היא להתחיל ב - "לא", להישאר אתו כמה שאפשר ואחרי מאבק ממושך של הילד להפוך אותו ל - "טוב, בסדר". שהות ממושכת עם ילדים (ובמיוחד עם ילדים קטנים בבית) תגרור באופן טבעי ניסיונות של הילדים לבקש ולדרוש יותר מבדרך כלל.

    חשוב לציין, שילדים לא 'מותחים גבולות' במובן בו הורים נוטים לפעמים לחשוב. הם לא עושים את זה כדי לעשות דווקא, הם פשוט יצורים אופטימיים מטבעם, שמקווים שאולי בפעם האלף הם יקבלו את מה שהם לא קיבלו בפעם המאה שהם ביקשו.

    השתדל לתת לילדים שתי אופציות חלופיות לדבר אותו אתה לא מרשה. "אי אפשר לצפות כרגע בפרק נוסף של סמי הכבאי, אבל אתה יכול לבחור אם אתה רוצה לצבוע חוברת של סמי או לשחק בכבאית". נסה עד כמה שאפשר להימנע מאמירות כמו "אני לא מרשה", או "אמרתי לך שאי אפשר, נכון?". מטרת האיסור היא להפגיש את הילדים עם המציאות, אבל זה לא אומר שאתה לא יכול לפגוש אותה יחד אתו.

    נסה לזכור שזה לא אתה שלא מרשה, זו מערכת החוקים של הבית, זו המציאות שלא מאפשרת. מהנקודה הזו תוכל להביע חמלה ולעזור לילד לחוות את תחושת הכעס והתסכול, לעבור אותה בצורה בריאה.

    איילון ביטוח מאחלת לך ולבני משפחתך שהות משותפת נעימה, מועילה ובטוחה. אנחנו כאן בשבילך, כמו תמיד, לכל שאלה, התייעצות או בקשה.

 

*התוכן הנ"ל הינו בגין הצעה בלבד ואין בו כדי להוות המלצה או תחליף לייעוץ מקצועי

שדות חובה מסומנים ב -
עדיין לא נרשמת לניוזלטר שלנו?
טיפים וכתבות מקצועיות היישר לתיבת המייל שלך!
 
 
שם מלא
כתובת מייל
כתבות נוספות שיוכלו לעניין אותך...
להמשיך בחיים בעידן הדיגיטלי בתקופת הקורונה

להמשיך בחיים בעידן הדיגיטלי בתקופת הקורונה

העידן הדיגיטלי הביא אתו חלופות רבות שיכולות לגשר, גם אם באופן זמני, על הפער החברתי, הכלכלי, והפיזי שבינך לבין העולם בזמן הקורונה. אז מה אפשר לעשות מהבית?
לכתבה המלאהלהמשיך בחיים בעידן הדיגיטלי בתקופת הקורונה
עובד מהבית?

עובד מהבית?

עבודה מהבית היא אתגר לא פשוט  המצריך הכנה והיערכות. ריכזנו עבורך מספר עצות שיעזרו לך בכך
לכתבה המלאהעובד מהבית?
איך להישמר מהידבקות בנגיף הקורונה?

איך להישמר מהידבקות בנגיף הקורונה?

לשירותכם הנחיות משרד הבריאות למניעת הידבקות בנגיף הקורונה החדש
לכתבה המלאהאיך להישמר מהידבקות בנגיף הקורונה?

לקבלת הצעה לביטוח בריאות

שדות חובה מסומנים ב -
לקבלת הצעה לביטוח בריאות
שם מלא
תעודת זהות
דואר אלקטרוני
מספר נייד
איך תרצה שנחזור אליך?
מהות פניה