חג בריא

טיפים לחג שבועות בריא
שני ילדים קטנים מחזיקים ירקות

חג שבועות בפתח ואחד ממנהגי החג הוא אכילת מוצרי חלב. ידוע שמוצרי חלב מכילים המון סידן וחלבונים, אך גם עלולים להכיל כמות גדולה מאוד של שומן, נתרן וקלוריות. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם ליהנות מהחג באופן בריא יותר.

 

שימו לב לערכים התזונתיים

חג השבועות זוהי הזדמנות נהדרת לשלב סידן וחלבונים בתפריט היומי של ילדינו, וכן לגרום להם לצרוך יותר סיבים תזונתיים. גבינות וכן מוצרי חלב נוספים עשויים להיות מאוד שומניים, ולכן כדאי לבחור את המוצרים לפי הערך התזונתי שלהם.

מוצרי חלב מכילים כמות גדולה של סידן וחלבונים המסייעים לבניית העצמות ובנוסף מכילים יתרונות רבים נוספים. השוו בין המוצרים ובחרו את המוצרים שמכילים כמות גדולה של סידן וחלבונים.
כמו כן, ישנן גבינות קשות המכילות כמות גבוהה של נתרן, כגון: גבינה בולגרית, גבינת פטה וגבינה צפתית. בחרו מוצרים עם כמות נמוכה של נתרן.
 

הפחיתו בקלוריות

כאשר אתם ניגשים להכין מתכון לעוגת גבינה, לפסטה, פיצה או כל מאכל אחר, נסו לצמצם בכמות הקלוריות. הפחיתו קצת מכמות השמן והסוכר שאתם מוסיפים למתכון. במקום סוכר תוכלו להשתמש ברסק פירות, ממתיקים טבעיים כמו סטיביה ועוד. בנוסף, תוכלו לבחור מראש במתכונים דיאטטיים יותר שלא מכילים כמות גבוהה של שומנים וסוכרים.
 

צרכו יותר סיבים תזונתיים

מחקרים מראים כי צריכת סיבים תזונתיים גורמת לתחושת שובע, מסייעת לספיגה איטית יותר של הסוכרים, וגם מסייעת להפחתת הכולסטרול הרע בדם (LDL). קמח מלא מכיל יותר סיבים תזונתיים מקמח לבן, התחילו בהדרגה להחליף את הקמח הלבן בקמח מלא. כמו כן, ירקות ופירות מכילים כמות גבוהה של סיבים וויטמינים, שלבו אותם בתפריט החג שלכם והכינו סלטים מעניינים כמנות פתיחה במקום בורקסים ומאפים.


הקפידו לשתות מים

המשחקים האהובים על ילדינו בחג השבועות הם משחקי מים. מעבר למשחקים עם הילדים, הזכירו להם שחשוב לשתות מים. העדיפו מים במקום שתיה מוגזת או ממותקת, וזכרו כי בכוס שתייה מתוקה יש כ-10 כפיות סוכר.

 

אל תגיעו רעבים לארוחת החג

לפני הארוחה תאכלו משהו קטן על מנת שלא תגיעו רעבים ותאכלו את כל מה שבא ליד.

הכי חשוב שתיהנו בחג ותבחרו במאכלים שלא יגרמו לכם לתחושת פספוס ולצד זה, שיגרמו לכם להרגיש טוב עם עצמכם.

 

חג שמח!

 

* התוכן הנ"ל הינו בגין הצעה בלבד ואין בו כדי להוות המלצה או תחליף לייעוץ מקצועי

 

לקבלת הצעה לביטוח בריאות

לקבלת הצעה לביטוח בריאות
Full name
תעודת זהות
דואר אלקטרוני
מספר נייד